آشنایی با 17 ویژگی جدید Android 5.0

امتیاز دهید

خوش آمدید

pansona

محل نمایش تبلیغات شما محل نمایش تبلیغات شما محل نمایش تبلیغات شما محل نمایش تبلیغات شما

میزکار کاربری
Panel

عضویت سریع
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
ورود کاربران
نام کاربری
رمز عبور

لینک های سایت
Links

صفحات جداگانه
Extra Pages

چت باکس
Chat


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آخرین نظرات کاربران
Recently Comments

sohil
sohil درتاریخ 1394/9/8 گفته :
خیلی قدرت بالایی داره
وان دانلود
وان دانلود درتاریخ 1394/8/26 گفته :

سلام داداش ممنون عالی بود وبلاگت عالیه انشالله موفق باشی

حسن
حسن درتاریخ 1394/7/12/panso گفته :
فوق العادست
پدرام
پدرام درتاریخ 1391/5/5 گفته :
با عرض سلام خدمت شما
گروه اينترنتي رهروان ولايت با همکاري وبلاگ گروهي حجاب و عفاف، جنبش اينترنتي حجاب و عفاف را راه اندازي کردند از‌اين‌رو،‌ از تمامي فعالان فضاي مجازي دعوت مي کنيم با قرار دادن لوگوهاي«جنبش اينترنتي حجاب و عفاف» در پايگاه هاي اينترنتي و وبلاگ هاي خود و همچنين انتشار و بازنشر مطالب مربوط به اين جنبش همچون يادداشت،مقاله، دلنوشته، عکس، کليپ، پيامک و... ما را در اين امر خطير ياري فرمايند و نام خود را در زمره خادمين حضرت فاطمه زهراء سلام الله عليها ثبت فرمائيد .
ضمنا جهت دريافت کد لوگو به آدرس زير مراجعه فرمائيد و پس از درج لوگو در بخش نظرات اعلام نمائيد تا پايگاه شما نيز در صفحه جنبش حجاب و عفاف لينک داده شده و خبر پيوستنتان به جنبش در بخش اخبار سايت درج گردد.
www.jonbeshnet.ir/hijab
amir
amir درتاریخ 1390/12/26 گفته :
khili bahal booooooooooood

ورژن های مختلف اندروید، از روز تولد تا کنون به اندازه ی یک انسان از زمانی که متولد می شود تا زمانی که بالغ می شود، تغییر کرده اند. شما هر بار از هر نسخه که استفاده کرده باشید می توانید به خوبی تغییرات را حس کنید، اما تعییراتی که در Android 5.0 مشهود است هر چند دارای نقاط مثبت و منفی است، اما می تواند شما را با دنیای جدیدی از اندروید آشنا کند. تجربه Android 5.0  شیرین است اما در بعضی موارد این تجربه شما را اذیت خواهد کرد چرا که برخی موارد در این نسخه از اندروید، به طور کلی با سیستم های قبلی متفاوت است. بیایید 17 ویژگی جدید اندروید را با هم به مطالعه بنشینیم. خوب است که قبل از خرید سیستم هایی که از این پلتفرم پشتیبانی می کنند، از کم و کیف این سیستم عامل سر در بیاورید.

 

dangrazianoslideshow02

اولین ویژگی Android 5.0 : تغییر رابط کاربری

به محض اینکه سیستم جدیدی خریداری کردید که از Android 5.0 Lollipop پشتیبانی می کند، یا اینکه با به روز رسانی دستگاه های هوشمند خود، شما صاحب یک دستگاه پشتیبان کننده از Android 5.0 Lollipop شدید متوجه خواهید شد که رابط کاربری این سیستم بسیار متفاوت است و مواد و محتوای داخلی بسیار متمایز از نمونه های قبلی هستند. هر چند شباهت جزیی مشاهده می شود اما بعد از به روز رسانی به اشتباه فکر نکنید که با سیستم عامل دیگری مواجه شده اید! این همان Android 5.0 Lollipop است که گوگل برایش زحمت زیادی کشیده است.

دومین ویژگی Android 5.0 : یک lock screen جدید

زمانی که شما سیستم خود را قفل کرده اید ( قفل شدن صفحه به طور عام بعد از مدتی ) متوجه می شوید که زمانی که برایتان یک اعلان ارسال می شود ( مثلا یک مسیج، یا ایمیل یا حتی تماس از دست رفته ) می توانید از وجود آن در صفحه قفل شده مطلع شوید. این ویژگی ما را به یاد گوشی های قدیمی تر می اندازد. اما حالا Android 5.0 Lollipop دارای این ویژگی است و این جالب است.

سومین ویژگی Android 5.0 : پنهان کردن اطلاعات نوتیفی ها

زمانی که برای شما یک نوتیفی ارسال می شود، در این نسخه از اندروید تغییرات زیادی مشاهده می کنید. اول اینکه شما نمی توانید اطلاعات مفیدی در مورد نوتیفی ها را دریافت کنید. مثلا در نمونه های قبلی می توانستید نام مخاطب، حتی آدرس ایمیل از سوی فرستنده و بخشی از متن را مشاهده کنید. اما در این نسخه از اندروید، شما اطلاعات جالبی که در وهله اول به شما نشان دهد که با چه پیامی و از چه کسی روبرو هستید، را در اختیار ندارید. از سویی محفظه ای که به شما اعلان را نشان می دهد بزرگ تر شده است که این اصلا حرفه ای نیست. در واقع هشدار اعلان ها در گذشته از ظرافت و دقت بیشتری بر خوردار بود و بسیار مفید تر از حالت کنونی بوده است.

چهارمین ویژگی Android 5.0 : افزایش اتوماتیک طول عمر باطری

ویژگی ای که در این سیستم عامل برای طول عمر باطری در نظر گرفته شده این است که با یک سری تنظیمات کاربر قادر خواهد بود 90 دقیقه بر طول عمر باطری خود به طور متوسط بیفزاید. برای این منظور به باید بخش تنظیمات بروید و power saver  را پیدا کنید و این ویژگی را فعال کنید.

پنجمین ویژگی Android 5.0 : اولویت بندی نوتیفی ها

شما در این نسخه از ویژگی اولویت بندی نیز بهره مند می شوید. بدین معنی که می توانید نوتیفی های خاصی را در مدت زمان خاصی اولویت بندی کنید. البته اگر این مورد به اشتباه صورت بگیرد ممکن است شما را دچار زیان کند، برای مثال اگر هشدار پیام را به جای، ساعت هشدار اولویت بندی کنید ممکن است که شما به قرار تان یا محل کارتان دیر برسید و این اصلا جالب نیست. از سویی توضیح درست و یا روش کار و رابط کاربری جالبی برای این ویژگی جدید اندروید تعبیه نشده است که نیاز به تجدید نظر مجدد می باشد

ششمین ویژگی Android 5.0 : اضافه کردن دستگاه های قابل اعتماد

دستگاه های قابل اعتماد در واقع برای مواردی است که شما از قبل آن ها را از هر نظر، چه هویت مالک، چه سالم بودن دستگاه ها از نظر ویروس و … را چک کرده اید و از سلامت و حقیقی بودن آن مطمئنید. بدین صورت می توانید دستگاه های مختلف را که با بلوتوث و یا … به شما متصل شده اند را در لیست دستگاه های مورد اعتماد لیست کنید و از پروسه های اضافی اعتماد سازی در مرحله های بعدی جلوگیری کنید.

هفتیمن ویژگی Android 5.0 : امکان جستجوی تنظیمات

گاهی اوقات برای پیدا کردن عنصری برای تنظیم دستگاه، ناچارید تمام منو ها را یک به یک دنبال کنید اما اینکه شما بتوانید با کادر جستجو بخش تنظیمات را وارسی کنید، رویای زیبایی بوده که هم اکنون در Android 5.0 Lollipop مشهود است. این ویژگی از جمله بهترین نقاط مثبت Android 5.0 Lollipop محسوب می شود.

هشتیمن ویژگی Android 5.0 : اشتراک گذاری گوشی و نرم افزارها

شما با این ویژگی جدید می توانید به راحتی، هر چیز خصوصی را در گوشی خود را با اعضای خانواده و یا حتی دوستان مورد اعتمادتان به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال برخی نرم افزارها هستند که برای خودتان به طور خصوصی نوشته اید با این ویژگی می توانید اعضای دیگری نیز از آن با خبر کنید و قدرت کنترل را به آن ها نیز بدهید.

نهمین ویژگی Android 5.0 : ویژگی pin کردن برنامه ها

اگر دقت کرده باشید در ویندوز تان می توانید هر برنامه ای را که بخواهید برای دسترسی عام و سریع تر در نوار وظیفه pin  کنید اما در Android 5.0 Lollipop هم اکنون این ویژگی امکان دارد که در صفحه اصلی، هر نرم افزاری که بخواهید pin کنید.

دهمین ویژگی Android 5.0 : بهبود تتظیمات سریع

بخش تنظیمات سریع در اندروید های قبلی نیز به چشم می خورد اما این بار در Android 5.0 Lollipop ویژگی های این بخش تغییر پیدا کرده و در واقع به نحوی تغییر کرده که کاربران را راضی تر می کند. به عنوان مثال، از جمله ویژگی های جدید تنظیمات سریع تنظیم روشنایی گوشی، تنظیم چرخشی شدن نمایشگر، تعبیه چراغ قوه و چند ویژگی دیگر نیز می باشد.

یازدهمین ویژگی Android 5.0 : مشاهده میزان داده های مورد استفاده

گاهی دوست دارید ببینید که به چه میزان به تبادل داده ها پرداخته اید بدین منظور می توانید به راحتی منو را باز کنید و به بخش شبکه بروید. با باز کردن آن میزان انتقالات داده ای را مشاهده کنید.

دوازدهمین ویژگی Android 5.0 : تنظیم دلخواه میزان شفافیت

در نسخه های قبلی سیستم عامل اندروید دارای ویژگی تطبیق نور اتوماتیک بوده است اما حالا ویژگی انطباقی شفافیت در این سیستم دیده می شود. این حالت تقریبا شبیه به همان حالت اولیه و قبلی است اما این ویژگی را دارد که میزان شفافیت را با توجه به میزان میل کاربر، خود کاربر تنظیم کند.

سیزدهمین ویژگی Android 5.0 : بهبود عملکرد

بهترین عملکرد را در آخرین نسخه از اندروید دیده ایم که کاربران از آن راضی بوده اند اما Android 5.0 Lollipop آمده است تا به شما نشان دهد که همه چیز بهتر هم می شود. در واقع با تغییراتی که در این نسخه از اندروید صورت گرفته خوشبختانه عملکرد و کارکرد اندروید بهتر شده است و این باعث شده که کار با Android 5.0 Lollipop لذت بخش تر از قبل باشد هر چند هنوز هم از ابعادی خاص، کم و کاست هایی وجود دارد.

چهاردهمین ویژگی Android 5.0: ویژگی contrast بالای متن

در این نسخه تغییراتی در زمینه contrast متن و تضاد آن با پس زمینه صورت گرفته است که کاربر قادر است بهتر از قبل متن را بخواند و چشمش از خواندن متن خسته نشود.

پانزدهیمن ویژگی Android 5.0 : معکوس کردن رنگ ها

بسیاری از مردم هستند که به دلیل ویژگی های ژنتیکی یا بیماری های خاص قادر به مشاهده رنگ ها مثل مردم عادی نیستند بدین صورت باید بتوانند رنگ ها را به صورت خاص مشاهده کنند. در Android 5.0 Lollipop این امکان یعنی امکان برعکس کردن رنگ ها وجود دارد. بدین صورت با برعکس کردن عکس ها، کسانی که دارای کور رنگی هستند می توانند رنگ ها را به درستی مشاهده کنند.

شانزدهمین ویژگی Android 5.0 : کنترل باطری

یکی از ویژگی هایی که سیستم عامل جدید اندروید موسوم به Android 5.0 Lollipop به شما می دهد این است که می توانید به راحتی، از عملکرد باطری خود مطلع شوید. این امکان به شما اجازه می دهد تا با تخمین های خود سیستم، بدانید که به چه میزان انرژی نیاز دارید و چه مدت زمان طول می کشد تا باطری خالی شود.

هفدهمین ویژگی Android 5.0 : مشاهده نوتیفی ها در هنگام بازی

زمانی که در حال بازی کردن هستید و یا فیلم مشاهده می کنید، با امکانی که در Android 5.0 Lollipop قرار داده شده است شما از هر نوتیفی به راحتی مطلع می شوید این امکان تا کنون در اندروید های قبلی وجود نداشته است که هم اکنون گوگل در این نسخه آن را ذکر کرده است.

این هفده ویژگی کاربر پسندی هستند که البته بر بسیاری از ان ها نقد های زیادی رفته. به عنوان مثال بسیاری از کاربران ویژگی اولویت بندی وقفه ها را مورد نقد قرار داده اند، و این نقد به هم عملکرد و هم به کار گرفتن آن وارد شده است. به هر حال تمام این موارد سلیقه ای می باشد که باید بسته به سلیقه و نیاز کاربران، سنجید

 


نظرات
نظرات مرتبط با این پست
برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:

درباره سایت
About Us
به وبلاگ من خوش آمدید
آمار سایت
Statistics
تعداد مطالب : 741
تعداد نظرات : 5
تعداد کاربران : 11
امروز :
تعداد اعضای سایت : 11
تعداد اعضای آنلاین : 1
بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 0
گوگل امروز : 3
گوگل دیروز : 0
بازدید هفته : 2638
بازدید ماه : 13633
بازدید سال : 36851
بازدید کل : 381272
نویسندگان
Author
تبادل لینک هوشمند
Auto Links

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بازی و نرم افزار و آدرس pansona.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






امکانات وب
Codes